Meniu

Mesaje primite: Cum te afecteaza GDPR-ul?

În data de 25 mai, Regulamentul UE privind protectia generala a datelor - cunoscut si ca "motivul pentru care aveti în prezent trei milioane de e-mailuri necitite" - a intrat în vigoare. Aceasta legislatie are rolul de a proteja datele utilizatorilor de internet din Europa de furt sau de utilizare fara consimtamântul lor, dar orice companie care se ocupa de afaceri cu europenii trebuie sa se conformeze si ei , motiv pentru care primirea dvs. este în pericol de a se prabusi.

Cum va afecteaza de fapt, în calitate de utilizator final, depinde în cea mai mare masura de faptul daca sunteti sau nu în Europa si cât de mult va intereseaza confidentialitatea. În cea mai mare parte, nu trebuie sa faceti nimic, desi este posibil sa meritati verificarea e-mailurilor de la serviciile cele mai utilizate doar pentru a vedea daca este ceva important acolo.

Deoarece aceasta este o lege a UE, cele mai mari schimbari vizibile vor fi în tarile europene. Chiar si cu Brexit, aceasta si include Marea Britanie , deoarece acestea sunt înca din punct de vedere tehnic parte a UE si chiar si dupa aceea va continua, probabil, înca sa faca o multime de afaceri cu continentul. Cele mai mari schimbari sunt invizibile pentru consumatori, deoarece se aplica în cea mai mare parte gestionarii datelor din spatele scenei, cum ar fi metodele de criptare, protocoalele de stocare etc. Pentru oricine locuieste în Europa, vor aparea câteva modificari vizibile, printre care:

- Acordul informat : companiile vor trebui sa ceara permisiunea pentru mai multe lucruri. Acest lucru înseamna ca va trebui sa bifati mai multe cutii spunând: "Este bine ca aceasta companie sa utilizeze aceste date despre mine în acest fel".
- Dreptul de stergere : veti avea optiunea de a sterge definitiv datele dvs. atât pe site-ul pe care l-ati acordat initial, cât si pe site-urile pe care le-au distribuit ulterior.Daca îi spui unei companii ca nu mai vrei sa mai faci carti, ei trebuie legal sa uite tot ceea ce stiu despre tine.
- Dreptul de acces : Veti putea vedea informatiile pe care le au despre dumneavoastra. Teoretic, vei avea acces deplin la tot ce stie o companie despre tine si, conform regulii "Dreptul de stergere" de mai sus, poti sa ai si acele informatii scoase din evidenta. Acest lucru poate însemna, de asemenea, o mai buna portabilitate a datelor - capacitatea de a va lua datele dintr-un serviciu (de exemplu, Facebook) si sa îl migrati la altul.
- Serviciul pentru clienti : "Daca nu sunteti clientul, sunteti produsul" nu mai este foarte precis. Companiilor li se cere sa raspunda plângerilor dvs. daca nu va place ce fac cu datele dvs. sau daca acestea sunt inexacte.

Iata si ceteva contraindicatii:

- Este scump: Companiile trebuie sa-si reorganizeze produsele si sa angajeze oameni noi si pot pierde venituri din publicitate.
- Unele companii se închid: confruntându-se cu o revizie costisitoare si dificila a sistemelor lor, unele companii au optat doar pentru asi opri existenta. Cea mai notabila oprire pâna acum (desi GDPR a fost doar partial responsabila) a fost compania sociala  Klout.
- Unele companii blocheaza Europa: site-urile mass-media americane precum LA Times si NPR  blocheaza  utilizatorii europeni, fie le redirectioneaza catre o alta versiune. Serviciul de dezabonare prin e-mail Unroll.me , jocul online Ragnarok Online si Instapaper afiliate de Pinterest au parasit si piata, în unele cazuri temporar, în unele cazuri permanent.
- Atât de multe e-mailuri : Probabil sunteti obositi de ele, dar, pe masura ce companiile continua sa se adapteze noilor reguli, este probabil sa existe mai multe. În mod ironic, Ghostery, o extensie a browserului menita sa va pastreze mai multa privare, a dezvaluit accidental mii de adrese de e-mail atunci când trimitea anuntul privind confidentialitatea, deci nu a fost o tranzitie în întregime fara incidente.
- Dar, poate, mai putine e-mailuri în viitor: Unele dintre e-mailurile pe care le-ati spus probabil ca daca nu v-ati înscris la 25 mai, va vor sterge de pe listele lor de discutii.

Cum ramâne cu restul lumii?

Din punct de vedere tehnic, daca nu sunteti în Europa, GDPR nu se aplica în cazul dvs., dar multe companii au cel putin una sau doua conexiuni europene pe care majoritatea lumii le este afectata într-un fel. Întrucât, în general, companiile sunt mai usor sa aplice schimbarile în întregul lor sistem, utilizatorii de pretutindeni vor vedea standarde de date mai stricte.

Unele companii, cum ar fi Facebook, au spus deja ca ofera servicii compatibile GDPR tuturor utilizatorilor lor, indiferent de locatie. Unii, asa cum am mentionat mai sus, prefera sa nu mai participe pe piata europeana. Cu exceptia cazului în care locuiti în Europa, probabil veti vedea doar câteva companii care fac schimbari serioase. Pe termen lung, este probabil ca firmele care devin conforme cu standardele GDPR sa se poata acum doar salva timp în viitor, când alte tari încep sa urmeze conducerea UE.

Concluzie: Este modalitatea corecta?

Protectia datelor este o problema extrem de complexa si una care, recent, a devenit o problema la scara larga. GDPR abordeaza unele deficiente pe piata actuala, dar impune si costuri dure. Alte solutii, cum ar fi identitatile descentralizate pe blocuri, pot functiona mai bine în viitor, dar pentru moment lumea online a devenit putin mai sigura si am obtinut cu totii o colectie si mai mare de acorduri de utilizator necitite.

FlorinM

Utilizator Linux - Solus OS, pasionat de calatorii.
  • | 2708 articole

Nici un comentariu inca. Fii primul!
  • powered by Verysign