Meniu

Drepturile de autor: rau pentru editorii mici, consumatorii europeni si serviciile online

Regulile privind drepturile de autor ofera editorilor de stiri drepturi asupra modului în care sunt utilizate lucrarile acestora. Europa actualizeaza aceste reguli pentru aceasta epoca digitala si aceasta este o miscare pe care o sustine Google. Dar versiunea Parlamentului European privind o noua directiva privind drepturile de autor - în special articolul 11 ??si considerentul 32 - va avea consecinte neintentionate pentru editorii de stiri mai mici, va limita inovarea în jurnalism si va reduce posibilitatea de alegere a consumatorilor europeni. Solicitam urgent factorilor de decizie politica sa remedieze acest lucru în textul final al directivei.

Sa ne clarificam un singur lucru: articolul 11 ??urmareste sa protejeze jurnalistii si munca lor si suntem de acord cu acest obiectiv. Ne pasa foarte mult de sprijinirea industriei de stiri mai largi, deoarece jurnalismul este esential pentru functionarea unei democratii libere. Si am construit Google pentru a oferi tuturor accesul egal la informatii.

Cu toate acestea, articolul 11 ??ar putea schimba acest principiu si ar impune serviciilor online sa loveasca tranzactii comerciale cu editorii pentru a afisa hiperlegaturi si scurte fragmente de stiri. Aceasta înseamna ca motoarele de cautare, agregatele de stiri, aplicatiile si platformele ar trebui sa puna licente comerciale în vigoare si sa ia decizii cu privire la continutul pe care sa îl includa pe baza acestor acorduri de licentiere si pe care sa le excluda.

În mod eficient, companii precum Google vor fi plasate în pozitia de a câstiga câstigatori si perdanti. Serviciile online, dintre care unele nu genereaza venituri (de exemplu, Stiri Google), ar trebui sa faca alegeri cu privire la editorii carora le-ar face afaceri. În prezent, peste 80.000 de editori de stiri din întreaga lume pot aparea în Stiri Google, însa articolul 11 ??va reduce drastic numarul respectiv. Si nu este vorba doar de Google, este putin probabil ca orice afacere sa fie capabila sa licentieze fiecare editor de stiri din Uniunea Europeana, în special având în vedere definitia foarte larga propusa.

Acest lucru ar aduce beneficii mai mari jucatorilor. O analiza a estimat ca, în Germania, editorii mici ar primi mai putin de 1% din veniturile generate de asa-numitele drepturi de autor auxiliare - în timp ce cel mai mare grup publicitar în parte va primi 64%. Stirile reduse si diversitatea generala a stirilor online vor fi afectate în consecinta.

Deoarece atât de mult din conversatia de la Bruxelles este condusa de organizatii mai mari de editori, micii editori care ridica aceasta preocupare nu se aud. De ce sunt mari companii influente care limiteaza modul în care functioneaza editori noi si mici? În mod special, într-un moment în care modelele de afaceri de stiri continua sa evolueze, editorii noi, mici si inovatori au nevoie de flexibilitate. Normele propuse vor afecta, fara îndoiala, diversitatea vocii, cu editorii mari care stabilesc modele de afaceri pentru întreaga industrie. Acest lucru nu va aduce beneficii tuturor în mod egal.

Nu numai ca acest lucru ar putea dauna editorilor de stiri individuale, ci si riscul serios de a reduce capacitatea consumatorilor de a descoperi si de a accesa o diversitate de opinii si opinii. Spre deosebire de persoanele din alte parti ale lumii, cetatenii europeni nu mai gasesc cele mai relevante stiri de pe web, ci mai degraba stirea ca serviciile online au fost capabile sa obtina licenta comerciala. Credem ca informatiile pe care le aratam ar trebui sa se bazeze pe calitate, nu pe plata. Si credem ca nu este în interesul cetatenilor europeni sa schimbe acest lucru.

Astazi, stimuleaza valoarea economica pentru editori prin trimiterea de persoane catre site-urile de stiri de peste 10 miliarde de ori pe luna. Acest trafic gratuit a permis numerosilor editori mai mici sau în curs de dezvoltare sa se descopere, sa îsi dezvolte o afacere si sa gaseasca succesul online. Un studiu Deloitte a constatat ca fiecare vizita a unui utilizator a fost în medie între 0,04 si 0,08 euro pentru editori. Asta înseamna o valoare reala pentru editori europeni, în fiecare an.

Recunoastem ca industria de stiri sufera schimbari substantiale, în timp ce editorii din întreaga lume trec la digital. Am colaborat cu institutiile UE pentru a dezvolta solutii viabile care sa fie în beneficiul jurnalistilor si editorilor. Am investit în crearea de instrumente care sa ajute editorii sa mareasca veniturile din abonamente si sa permita ca site-urile mobile sa fie mult mai rapide, astfel încât sa-si creasca publicul si veniturile. Mii de editori de stiri folosesc serviciile de publicitate Google în care îsi pastreaza 70% si mai mult din veniturile generate.

Exista o modalitate de a evita consecintele nedorite ale articolului 11. Directiva privind drepturile de autor ar trebui sa acorde tuturor editorilor dreptul de a-si controla propriile modele de afaceri si de destin, oferindu-le posibilitatea de a renunta la necesitatea unei licente comerciale pentru continutul lor. Editorii - mari si mici - ar trebui sa-si poata continua sa faca propriile alegeri despre modul în care poate fi descoperit continutul lor si cum doresc sa faca bani cu acel continut. Limba exacta a noilor reguli este determinata în urmatoarele saptamâni. Acum nu este momentul sa înabuim inovatia în stiri sau sa limitam accesul la jurnalism de calitate.

[Articol preluat integral]

Source: blog.google

FlorinM

Utilizator Linux - Solus OS, pasionat de calatorii.
  • | 2708 articole

Nici un comentariu inca. Fii primul!
  • powered by Verysign