Boeing, in 2007 folosea versiunea Linux a Wind River pentru rularea de aplicatii de supraveghere pe P-8A Multi-Mission Maritime Aircraft, aceeasi care e folosita si de flota americana pentru gasirea de submarine si alte misiuni similare, a declarat Chip Downing, senior marketing manager la Wind River. Linux nu va fi folosit pentru sisteme de navigare sau control al aparatelor de zbor.
Linux a patruns deja pe piata sistemelor integrate, cum ar fi echipamentele de retea si telefoanele mobile, dar Wind River incearca sp extinda prezenta acestuia si in alte domenii, cum ar fi aplicatiile militare sau cele pentru aparate de zbor. Acesta strategie este solutia ideala pentru compania din Alameda, California care, pina in 2003, folosea in loc de Linux, propriul sistem de operare proprietar, VxWorks.
Compania solutioneaza neconcordantele dintre cele doua sisteme cu ajutorul software-ului de programare Workbench. Pentru fiecare copie Workbench pentru dezvoltare, Wind River primeste de la o companie intre 4.000 si 11.000 de dolari. insa, in timp ce pentru device-urile care folosesc VxWorks, Wind River percepe o anumita taxa, pentru Linux acest lucru nu mai e valabil, spune Glenn Seiler, senior manager pentru Platforme Linux la Wind River.
De asemenea, Wind River anunta lansarea a 300.000 de linii de cod open-source pentru Eclipse Foundation, un proiect care se ocupa de instrumente de programare. Software-ul ar trebui sa imbunatateasca functionalitatile existente pentru programarea in limbajele C sau C++, debugging si rularea de software pe sisteme integrate.
Wind River ofera o versiune fara costuri a versiunii comerciale bazate pe abonamente.