Meniu

Prima previzualizare Android P - Android Developers

Saptamana trecuta la Mobile World Congress am vazut ca ecosistemul Android continua sa aduca experiente uimitoare utilizatorilor din intreaga lume. Privind inainte, astazi impartasim prima previzualizare a Android P , cea mai recenta versiune de Android. Este o constructie initiala initiala doar pentru dezvoltatori

Aceasta prima previzualizare a Android P este doar inceputul - in luna mai vom avea mult mai multe de partajat la Google I / O!

Iata o privire la unele dintre caracteristicile reale din aceasta prima previzualizare a Android P .

Pozitionare interioara cu Wi-Fi RTT Pozitionarea exacta in interior a reprezentat o provocare de lunga durata, care deschide noi oportunitati pentru serviciile bazate pe locatie. Android P adauga suport pentru platforma pentru protocolul WiFi IEEE 802.11mc - cunoscut si sub numele de Roundtrip Trip-Time (RTT) - pentru a va permite sa profitati de pozitionarea in interior a aplicatiilor.

Pe dispozitive Android P cu suport hardware, permisiune de locatie si locatie activata, aplicatiile dvs. pot utiliza API-uri RTT pentru a masura distanta catre punctele de acces WiFi (AP) din apropiere. Dispozitivul nu are nevoie sa se conecteze la AP-uri pentru a utiliza RTT, iar pentru a mentine confidentialitatea, numai telefonul este capabil sa determine distanta, nu AP-urile.

Cunoscand distanta pana la 3 sau mai multe puncte de acces, puteti calcula pozitia dispozitivului cu o precizie de 1 pana la 2 metri. Cu aceasta precizie, puteti construi experiente noi precum navigarea in cladire; serviciile de locatie cu granulatie fina, cum ar fi controlul vocal disambiguat (de exemplu, "Activati aceasta lumina"); si informatii bazate pe locatie (de exemplu, "Exista oferte speciale pentru acest produs?").

Suport pentru decuparea afisajului Acum, aplicatiile pot profita din plin de cele mai recente ecrane ale dispozitivelor cu continut de pe ecran complet. Au adaugat o decupare a afisarii in platforma, impreuna cu API-urile pe care le puteti utiliza pentru a gestiona modul in care este afisat continutul dvs.

Suportul Cutout functioneaza perfect pentru aplicatii, iar sistemul de gestionare a inaltimii barei de stare pentru a separa continutul de decupaj. Daca aveti continut critic si imersiv, puteti utiliza noi API-uri pentru a verifica forma decupajului si pentru a solicita aspectul ecranului in jurul acestuia. Puteti verifica daca dispozitivul curent are o decuplare apeland getDisplayCutout () si apoi determinati locatia si forma zonei de decupare folosind DisplayCutout . Un atribut de aspect al ferestrei noi, layoutInDisplayCutoutMode , va permite sa spuneti sistemului cum si cand va stabilesc continutul in raport cu zona de decupare. Detaliile sunt aici .

Notificari imbunatatite ale mesageriei In Android P s-a pus o prioritate in imbunatatirea vizibilitatii si functionarii notificarilor. Puteti afisa conversatii, atasa fotografii si autocolante si chiar sugera raspunsuri inteligente. In notificarile MessagingStyle puteti afisa acum conversatii si raspunsuri inteligente si chiar atasati imagini si autocolante.

API pentru mai multe camere Acum puteti accesa simultan fluxuri de la doua sau mai multe camere fizice de pe dispozitive care ruleaza Android P. Pe dispozitive cu camere cu dubla sau dual-spate, puteti crea functii inovatoare care nu sunt posibile doar cu o singura camera, cum ar fi zoom fara fir, bokeh si viziunea stereo. Aplicatia API va permite de asemenea sa apelati un flux de camera logic sau fuzionat, care comuta automat intre doua sau mai multe camere. Asteptam cu nerabdare sa va vedeti creatiile noi si interesante, deoarece dispozitivele Android P care accepta mai multe camere apartin pietei in anul urmator.

Alte imbunatatiri ale camerei includ parametri noi de sesiune care ajuta la reducerea intarzierilor in timpul capturarii initiale si partajarea suprafetei care permite clientilor camerei sa manipuleze diverse cazuri de utilizare fara a mai fi necesar sa opreasca si sa inceapa streamingul camerei. De asemenea, am adaugat API-uri pentru suportul flash bazat pe afisare si accesul la marcajele OIS pentru stabilizarea imaginilor la nivel de aplicatie si efecte speciale.

ImageDecoder pentru fisiere bitmap Android P va ofera o modalitate mai usoara de a decoda imaginile in fisiere bitmap sau drawable - ImageDecoder , care depreciaza BitmapFactory . ImageDecoder va permite sa creati un bitmap sau sa trageti dintr-un buffer tampon, un fisier sau un URI. Acesta ofera mai multe avantaje in raport cu BitmapFactory, inclusiv suport pentru scalarea exacta, decodare in memorie cu memorie hardware, suport pentru post-procesare in decodare si decodare a imaginilor animate.

Puteti decoda si scala la o dimensiune exacta doar apeland setResize () cu dimensiunile tinta. De asemenea, puteti apela getSampledSize () pentru a obtine dimensiunile imaginii la o anumita rata de esantionare, apoi scala la acele dimensiuni. Daca doriti o imagine post-proces - cum ar fi aplicarea de colturi rotunjite pentru masti de cerc sau efecte mai complicate - puteti trece ImageDecoder orice android.graphics.PostProcessor . De asemenea, puteti crea Direct Drawables, cu ImageDecoder.decodeDrawable () . Daca imaginea codificata este un animat GIF sau WebP, Drawable va fi o instanta a noului AnimatedImageDrawable .

HDR VP9 Video, compresie imagini HEIF si API-uri Media Android P adauga suportul integrat pentru HDR VP9 Profile 2, astfel incat acum sa puteti oferi filme HDR utilizatorilor dvs. de pe YouTube, Filme Play si alte surse pe dispozitivele HDR.

S-a adaugat codificarea imaginii HEIF (heic) la platforma. HEIF este un format popular pentru fotografii care imbunatateste compresia pentru a salva datele de stocare si de retea. Cu suport pentru platforme pe dispozitive Android P, este usor sa trimiteti si sa utilizati imagini HEIF de pe serverul dvs. backend. Dupa ce va asigurati ca aplicatia dvs. este compatibila cu acest format de date pentru partajare si afisare, dati HEIF o incercare ca format de stocare a imaginii in aplicatia dvs. Puteti realiza o conversie jpeg-to-heic utilizand ImageDecoder sau BitmapFactory pentru a obtine un bitmap de la jpeg si puteti utiliza HeifWriter in noua Biblioteca de Suport alpha pentru a scrie imagini statice HEIF din buffer-ul byte, suprafata sau bitmap YUV.

Sensibilitatea costurilor datelor in JobScheduler JobScheduler este serviciul central al companiei Android care va ajuta sa gestionati sarcinile planificate sau sa lucrati in cadrul modificarilor de Doze , App Standby si Background Limits . In Android P, JobScheduler gestioneaza mai bine posturile legate de retea pentru utilizator, coordonand cu semnalele de stare ale retelei furnizate separat de transportatori.

JobScheduler isi declara acum dimensiunea estimata a datelor, prefectionarea semnalelor si pot specifica cerinte detaliate privind reteaua - operatorii pot raporta retelele ca fiind congestionate sau neimprimate. JobScheduler gestioneaza apoi activitatea in functie de starea retelei. De exemplu, atunci cand o retea este aglomerata, JobScheduler ar putea sa amane cererile de retea mari. Cand este neimprimata, poate executa lucrari prefetch pentru a imbunatati experienta utilizatorului, cum ar fi prin prefetarea titlurilor.

Neural Networks API 1.1 Au introdus API-ul Neural Networks in Android 8.1 pentru a accelera invatarea pe masina a dispozitivului pe Android. In Android P extindem si amelioram acest API, adaugand suport pentru noua optiuni noi - Pad, BatchToSpaceND, SpaceToBatchND, Transpunere, Strided Slice, Mean, Div, Sub si Squeeze. Daca aveti un dispozitiv Pixel 2, construirea DP1 include acum un driver Qualcomm Hexagon HVX cu acceleratie pentru modele cuantificate.

Imbunatatirile privind completarea automata In Android P continua sa se imbunatateasca cadrul Autofill, bazat pe feedbackul de la utilizatori si dezvoltatori. Impreuna cu bugfix-urile cheie, aceasta versiune include noi API-uri care permit managerilor de parole sa imbunatateasca experienta de utilizare a Autofill, cum ar fi o filtrare mai buna a setului de date , dezinfectarea intrarilor si modul de compatibilitate . Modul de compatibilitate are in special un impact mare asupra utilizatorilor finali, deoarece permite managerilor de parole sa ia abordarea bazata pe accesibilitate in aplicatii care nu au inca asistenta completa de completare automata, dar fara impact asupra performantei sau securitatii. Vedeti toate detaliile despre ceea ce este nou aici .

Open API mobil pentru plati NFC si tranzactii sigure Android P adauga implementarea API-ului GlobalPlatform Open Mobile in Android. Pe dispozitivele acceptate, aplicatiile pot utiliza API-ul OMAPI pentru a accesa elementele securizate (SE) pentru a activa platile cu carduri inteligente si alte servicii securizate. Un strat de abstractizare hardware (HAL) furnizeaza API-ul de baza pentru a enumera o varietate de elemente securizate (eSE, UICC si altele) disponibile.

Securitate pentru aplicatii Android ofera acum un dialog standard de sistem pentru a solicita utilizatorului sa atinga senzorul de amprenta digitala, sa gestioneze textul si sa asigure pozitionarea adecvata pentru dispozitiv. Aplicatiile pot declansa dialogul de amprenta a sistemului utilizand un nou API FingerprintDialog . Va recomandam sa treceti la noul dialog de sistem cat mai curand posibil.

Ca parte a unui efort mai mare de a muta intregul trafic din retea de la textul clar (HTTP necriptat) la TLS, schimbam de asemenea setarile implicite pentru Configurarea securitatii retelei pentru a bloca tot traficul text clar. Daca utilizati o configuratie de securitate a retelei, va trebui acum sa efectuati conexiuni prin TLS, cu exceptia cazului in care va inscrieti in mod explicit la textul clar pentru anumite domenii.

Confidentialitate pentru utilizatori Pentru a asigura mai bine confidentialitatea, Android P restrictioneaza accesul la mic, camera si toti senzorii SensorManager de la aplicatii care sunt inactive. In timp ce UID-ul aplicatiei este inactiv, microfonul raporteaza semnale audio goale si senzori stopand evenimentele de raportare. Camerele folosite de aplicatia dvs. sunt deconectate si vor genera o eroare daca aplicatia incearca sa le utilizeze. In majoritatea cazurilor, aceste restrictii nu ar trebui sa introduca probleme noi pentru aplicatiile existente, dar va recomandam sa eliminati aceste solicitari din aplicatiile dvs.

De asemenea, vor permite criptarea copiilor de rezerva Android. Aceasta caracteristica este inca in curs de dezvoltare activa si va fi lansata intr-o versiune viitoare de previzualizare Android P.

Pe termen lung, se lucreaza pentru a aduce la platforma suport pentru randomizarea per-retea a adreselor MAC asociate. Pe dispozitivele compatibile care ruleaza Android P, puteti activa acest lucru experimental pentru testarea ca o noua optiune pentru dezvoltatori.

Android P ofera, de asemenea, controlul utilizatorului asupra accesului la identificatorul build.serial al platformei, punandu-l in spatele permisiunii READ_PHONE_STATE . Accesul direct la acest identificator a fost depreciat de la Android 8.0 . Pentru a accesa identificatorul build.serial, ar trebui sa utilizati Build.getSerial()metoda.

ART performanta Imbunatatirea performantei si eficientei tuturor aplicatiilor prin timpul de executare ART. Am extins utilizarea ART a profilelor de executie pentru optimizarea aplicatiilor si reducerea amprentei in memorie a codului de aplicatie compilat. ART utilizeaza acum informatii de profil pentru rescrierea pe dispozitiv a fisierelor DEX, cu reduceri de pana la 11% intr-o serie de aplicatii populare. Ne asteptam ca acestea sa se coreleze indeaproape cu reducerea utilizarii memoriei sistemelor DEX si a timpului de pornire mai rapid pentru aplicatiile dvs.

Kotlin Optimizat Kotlin este un limbaj de prima clasa pe Android , iar daca nu ati incercat inca, ar trebui! Am facut un angajament durabil fata de Kotlin in Android si vom continua sa extindem suportul, inclusiv optimizarea performantei codului Kotlin. In P veti vedea primele rezultate ale acestei lucrari - am imbunatatit mai multe optimizari de compilatoare, in special cele care vizeaza buclele, pentru a extrage performante mai bune. De asemenea, continuam sa colaboram cu JetBrains pentru a optimiza codul generat de Kotlin. Puteti obtine toate cele mai recente imbunatatiri ale performantei Kotlin doar prin pastrarea plug-in-ului Kotlin Android Studio actualizat.

Eficienta energetica In Android P, continua  perfectionarea Dose , App Standby si Background, pentru a imbunatati in continuare durata de viata a bateriei; asigurati-va ca incercati aplicatiile cu acestea si trimiteti feedback.

Directionarea Android moderna Android P este modelat de initiativele noastre pe termen lung de a moderniza bazele Android si aplicatiile care ruleaza pe ea. Asa cum am anuntat recent , Google Play va cere ca toate actualizarile de aplicatii sa vizeze Android Oreo ( targetSdkVersion 26 sau o versiune ulterioara) pana in noiembrie 2018, cu suport pentru hardware pe 64 de biti la orizont pentru 2019.

In conformitate cu aceste modificari, Android P va avertiza utilizatorii printr-un dialog atunci cand instaleaza o aplicatie care vizeaza o platforma mai devreme decat Android 4.2 (targetSdkVersion mai putin de 17), iar viitoarele versiuni de platforma vor continua sa creasca aceasta limita inferioara. Incurajam fiecare dezvoltator Android sa inceapa planificarea migratiei pentru a viza acum API 26 si sa inceapa lucrarile de migrare cat mai curand posibil. Iata o lista de verificare a resurselor pentru ajutor si asistenta - asteptam cu nerabdare sa vedem cum aplicatiile tale beneficiaza cel mai mult de sistemul Android modern.

Imbunatatirea compatibilitatii aplicatiilor prin intermediul API-urilor publice O problema esentiala pentru utilizatori si dezvoltatori este compatibilitatea cu aplicatiile - asigurandu-va ca aplicatiile sunt pregatite pentru versiuni noi de platforma in momentul in care acestea sosesc, fara riscul aparitiei de accidente pentru utilizatori si a lansarii de urgenta pentru dezvoltatori. Aplicatiile care utilizeaza API-urile publice Android de pe SDK sau NDK sunt intr-o pozitie buna pentru a fi compatibile, dar aplicatiile care utilizeaza interfete private private si biblioteci Android nu sunt.

Prin urmare, cu Android P se incepe un proces gradual de restrictionare a accesului la interfete selectate non-SDK, cerand dezvoltatorilor - inclusiv echipelor de aplicatii din cadrul Google - sa utilizeze in schimb echivalentele publice. In cazul in care nu exista un echivalent public pentru cazul dvs. de utilizare, va rugam sa ne anuntati - vrem sa ne asiguram ca acest proces este cat se poate de bun pentru dezvoltatori, asa ca vom folosi feedbackul dvs. pentru a va asigura ca lansarea initiala afecteaza numai API unde dezvoltatorii pot migra cu usurinta la alternative publice.

Device Download Link SHA-256 Checksum
Pixel sailfish-ppp1.180208.014-factory-3e45bada.zip 3e45bada247af4a0aa333060247aa4ea814e18977b5b065042c74f4a14faddd1
Pixel XL marlin-ppp1.180208.014-factory-1ff7eb1c.zip 1ff7eb1cf1ac7a336d9180d47b187af63bb39c1fb7e80627d3f2a3496bc98e2c
Pixel 2 walleye-ppp1.180208.014-factory-bfdceeea.zip bfdceeea0a1aede3e16df7944bc1c73ba5021ce9def3f3ba9593ef3f637f0f56
Pixel 2 XL taimen-ppp1.180208.014-factory-8e44f67a.zip 8e44f67a4d8dee65c5dcb3db1f603cce87ab08c00a5010441c71313daf5ed912
Pentru a incepe sa construiti cu Android P, descarcati SDK-ul de previzualizare pentru dezvoltatori si instrumentele in aplicatia Android Studio 3.1 sau utilizati ultima versiune Android Studio 3.2 canary. De asemenea , lansam o versiune alfa a bibliotecii de suport 28.0.0 pentru a incerca.

Previzualizarea dezvoltatorului Android P include un kit SDK actualizat cu imagini de sistem pentru testarea pe emulatorul oficial Android si pe dispozitive Pixel, Pixel XL Pixel 2 si Pixel 2 XL.

Stim deja ca Google I/O '18 va avea loc intre 8 si 10 mai si, fireste, versiunea 9.0 a OS  va fi printre temele principale detaliate. Vor urma cateva beta-uri publice si ne asteptam ca versiunea finala a consumatorilor sa fie lansata in august 2018. Nokia a confirmat deja actualizarile la Android P pentru toate telefoanele 2017, apoi Samsung, LG, Sony si HTC vor lansa Android 9.0 in sfarsitul anului 2018 / inceputul anului 2019.

Android au fost numit dupa dulciuri si in ordine alfabetica. - Android Donut (v1.6) - Android Eclair (v2.0) - Android Froyo (v2.2) - Android Gingerbread (v2.3) - Android Honeycomb (v3.0) - Android Ice Cream Sandwich (v4.0) - Android Jelly Bean (v4.1) - Android KitKat (v4.4) - Android Lollipop (v5.0) - Android Marshmallow (v6.0) - Android Nougat (v7.0) - Android Oreo (v8.0)

Version Codename Distribution
2.3.3-2.3.7 Gingerbread 0.3%
4.0.3-4.0.4 Ice Cream Sandwich 0.4%
4.1.x Jelly Bean 1.7%
4.2.x Jelly Bean 2.6%
4.3 Jelly Bean 0.7%
4.4 KitKat 12.0%
5.0 Lollipop 5.4%
5.1 Lollipop 19.2%
6.0 Marshmallow 28.1%
7.0 Nougat 22.3%
7.1 Nougat 6.2%
8.0 Oreo 0.8%
8.1 Oreo 0.3%
 

FlorinM

Utilizator Linux - Solus OS, pasionat de calatorii.
  • | 2708 articole

Nici un comentariu inca. Fii primul!
  • powered by Verysign