Mozilla intentioneaza sa adauge capabilitati de filtrare a anunturilor de baza in browser-ul sau Firefox in cursul acestui an, in conformitate cu foaia de parcurs recent actualizata.
"In urmatorii ani, Firefox va lua o pozitie impotriva urmaririi, a anunturilor intruzive si a altor modele intunecate de pe web prin blocarea celui mai rau continut si comunicarea mai clara a confidentialitatii si a altor protectii oferite de browser".In acest sens, Firefox urmeaza Opera, care vine cu un blocker de anunturi incorporat , si Chrome, care tocmai a inceput sa filtreze anunturile intruzive, anunturi online care incalca regulamentul.
Alegerea de catre Dotzler a termenului de "filtrare a anunturilor", mai degraba decat de "blocare a anunturilor" sau de "blocare a continutului" mai larga, sugereaza ca Mozilla doreste sa urmeze pasii precauti ai Google, deoarece navigheaza in conflictul dintre utilizatorii care nu sunt protejati de confidentialitate si agentiile de publicitate.
Dupa cum mentioneaza Mozilla in raportul sau anual din anul 2016 , majoritatea veniturilor companiei Mozilla din acel an au provenit din parteneriate de cautare si distributie in intreaga lume. Mozilla tocmai a luat pozitie prin intreruperea publicitatii pe Facebook in urma scandalului Cambridge Analytica.
In noiembrie 2017, Mozilla a declarat ca Google va fi furnizorul de cautare prestabilit al companiei Firefox in SUA, Canada, Hong Kong si Taiwan. Mozilla este putin probabil sa sa blocheze fara discriminare a toate anunturile, astfel ar intra in conflict cu Google. .
Filtrul de anunturi, asa cum il descrie Dotzler, va impiedica afisarea anumitor tipuri de anunturi in mod prestabilit. "Firefox va oferi utilizatorilor o optiune de filtrare a anunturilor simple", explica el.
Peter Dolanjski, manager de produs al Firefox, a declarat ca foaia de parcurs descrie planuri viitoare, unele dintre ele fiind inca in stadii incipiente de dezvoltare
".... Dezvoltam diverse metode de blocare a formelor de publicitate invazive", a spus el. "Aceasta include: redarea automata a clipurilor video cu sunet, ferestre de tip pop-up si o varietate de alte practici inselatoare , abordarea noastra finala va fi anuntata ulterior. Ne asteptam sa integram aceasta functionalitate direct in Firefox. "Firefox, sugereaza Dotzler, devine din ce in ce mai "sociabil". Browserul este, de asemenea, planificat pentru alte actualizari legate de performanta, personalizare si capabilitati ale dispozitivelor mobile.
Dincolo de filtrarea anunturilor, exista intentii de blocare a anunturilor (urmarirea anunturilor pe mai multe domenii), de centralizare a controalelor de confidentialitate si de asigurare a unei protectii mai fine cu tehnologie de urmarire.
Este luata in considerare, de asemenea, gestionarea permisiunilor globale pentru locatie, audio, camera foto si altele asemenea, pentru a bloca videoclipurile cu redarea automata. Exista chiar posibilitatea ca viitoarele versiuni de Firefox sa furnizeze alerte daca un site vizitat a fost incalcat.