Mesa 18.0 a fost lansat oficial astazi dupa ceva asteptare. Daca sunteti preocupati de stabilitate, dezvoltatorii Mesa sugereaza sa asteptati eliberarea primei modificari ale versiunii - 18.0.1 ce ar ar trebui sa aiba loc la inceputul lunii aprilie.
Caracteristicile principale:
Suportul cache pentru shader de disc pentru i965 MESA_GLSL_CACHE_DISABLE este setata la "0" sau "false" GL_ARB_shader_atomic_counters si GL_ARB_shader_atomic_counter_ops pe r600 / evergreen + GL_ARB_shader_image_load_store si GL_ARB_shader_image_size pe r600 / evergreen + GL_ARB_shader_storage_buffer_object pe r600 / evergreen + GL_ARB_compute_shader pe r600 / evergreen + GL_ARB_cull_distance pe r600 / evergreen + GL_ARB_enhanced_layouts pe r600 / evergreen + GL_ARB_bindless_texture pe nvc0 / kepler OpenGL 4.3 pe suport r600 / evergreen cu suport hw fp64
Suport 1 format binar pentru GL_ARB_get_program_binary pe i965. (Pentru versiunea 18.0, in formatele compatibile continua sa fie acceptate 0 formate de compatibilitate.) Suportul Cannonlake pe i965 si anv Fireste ca exista o multime de bug-uri care au fost rezolvate.
- Actualizari ale driverului matur R600 Gallium3D incluzand suport ARB_shader_clock / ARB_shader_atomic_counters / ARB_shader_image_load_store / ARB_shader_image_size / ARB_compute_shader / ARB_enhanced_layouts, diferite imbunatatiri R600g SB back-end si suport experimental SB tessellation . R600 Gallium3D este acum la suportul OpenGL 4.3 pentru hardware care are capabilitati native FP64 (seria HD 5800 / HD 6900) si aproape la OpenGL 4.4.
- back-end- ul RadeonSI sprijina acum GLSL 4.50 . Actualizari ale back-end-ul NIR de catre Valve si AMD. Aceasta cale de cod NIR este necesara pentru obtinerea eventuala a ingerarii SPIR-V pentru a atinge conformitatea OpenGL 4.6 si o reutilizare mai buna a codului intre OpenGL si Vulkan. In viitor, RadeonSI ar putea sa nu primeasca NIR ca reprezentare intermediara preferata, dar este nevoie de multa munca inainte de a fi paritate cu statul codului TGSI. Au existat, de asemenea, optimizari NIR pentru Gallium3D .
- ARB_get_program_binary pentru Gallium3D care acum permite companiei Dead Island si altor programe selectate sa joace frumos cu aceasta extensie pentru obtinerea unei reprezentari compilate / IR a shaderelor.
- Suport nou pentru driverul RADV Vulkan, inclusiv VK_EXT_debug_report , VK_EXT_discard_rectangles , garduri externe si suport textura ETC2 . Pe partea de performanta, RADV permite acum utilizarea principiului "Talos" .
- Driverul Intel ANV Vulkan a primit intre timp suport pentru stocarea pe 16 biti si indicatorii variabili . De asemenea, acum exista suport PRIME pentru ANV Vulkan.
- Driver-ul Intel OpenGL accepta extensia de interogare a temporizatorului disjoint pentru informatii precise privind timpul.
- Intel OpenGL conducatorul auto, de asemenea, a aterizat, de asemenea, pe suportul de stocare a cache-urilor pe disc este in cele din urma toate butonate si gata pentru a merge, dar dezactivate in mod implicit. Pentru a utiliza cache-ul Intel GLSL pe disc, trebuie sa rulati cu variabila de mediu MESA_GLSL_CACHE_DISABLE = 0.
- Suportul KHR_no_error este considerat a fi facut unul dintre elementele de lucru pentru OpenGL 4.6, desi a fost in forma buna de luni de zile.
- Au existat, de asemenea, numeroase imbunatatiri comune ale codului Vulkan, inclusiv imbunatatirea integrarii sistemelor de ferestre, suport DMA-BUF pentru memorie externa si multe altele.
- Nouveau NVC0 are acum suport ARB_bindless_texture. Aceasta este una dintre extensiile OpenGL AZDO si, de asemenea, ceruta de portul de joc OpenGL Linux Dawn of War III.
- Diferite imbunatatiri ale software-ului rasterizer OpenSWR, inclusiv suport SIMD16 si multe altele. OpenSWR este alternativa Intel la LLVMpipe.
- Suportul de culoare pe 10 biti era plinat in Mesa.
- Driverul Freedreno Gallium3D pentru hardware-ul grafic Qualcomm Adreno are acum suport de prioritate in context . Freedreno a primit de asemenea suport pentru mai multe extensii OpenGL .
- Intre timp, pe partea ARM Gallium3D , Etnaviv are suport OpenGL 2.1 in aceasta versiune. Etnaviv primeste mai multa atentie cu acest program pentru a fi soferul pentru utilizarea in viitorul smartphone Purism Librem 5.
- Radeon VCN codifica infrastructura a aterizat prea in acest ciclu pentru Raven Ridge, desi suportul de codare H.265 / HEVC nu a aterizat la timp.
In mod special absent de la Mesa 18.0 nu exista suport pentru OpenGL 4.6, dar majoritatea lucrarilor sunt in vigoare pentru Intel i965 si RadeonSI. Soferii Intel / Radeon trebuie doar sa termine ARB_gl_spirv si ARB_spirv_extensions aferenti pentru ingerarea SPIR-V cu driverele OpenGL.
De asemenea, pe foaia de parcurs pentru Mesa 18.1, R600g atinge suportul OpenGL 4.5 si, eventual, suportul soft pentru FP64 pentru a permite mai multor echipamente R600g sa se conformeze cerintelor OpenGL 4.x.