Meniu

BMW, Chevrolet, Honda, Mercedes si Tesla au un lucru in comun: toate ruleaza Linux

Linux si software-ul open-source sunt suficient de flexibile pentru a pune in valoare orice hardware, fie el supercomputer, smartphone sau o masina. Exista si alti concurenti, cum ar fi QNX-ul BlackBerry si Microsoft IoT Connected Vehicles , dar ambele au pierdut teren in fata Linux-ului. Audi se indreapta spre sistemul bazat pe Linux Android.

O mare parte din acest lucru se face prin intermediul Automotive Grade Linux (AGL) . Aceasta organizatie bazata pe Linux Foundation ajuta producatorii de masini sa devina "prietenosi" cu Linux. Membrii sai sunt Ford, Honda, Mazda, Nissan, Mercedes, Suzuki si cea mai mare companie de automobile din lume: Toyota.

"Producatorii de automobile devin companii de software si, la fel ca si in industria de tehnologie, isi dau seama ca open source este calea de urmat", a declarat Dan Cauchy, director executiv al AGL.
AGL ajuta noua generatie de masini inteligente sa soseasca impreuna cu codul sursa infotainment si kitul de dezvoltare software (SDK) AGL Unified Code Base (UCB) 4.0

UCB, la randul sau, se bazeaza pe Yocto 2.2 , un set de instrumente pentru crearea de imagini pentru sistemele incorporate Linux. AGL se extinde dincolo de infotainment pentru a dezvolta profile software folosind UCB pentru telematica, cluster de instrumente si heads-up-display (HUD).

Pentru a sustine aceste noi proiecte, AGL a format un nou grup de experti in domeniul virtualizarii (EG-VIRT) pentru a identifica un hypervisor si a dezvolta o arhitectura de virtualizare AGL care va accelera timpul de lansare al masinii Linux, va reduce costurile si va spori securitatea.

De asemenea, ASL lucreaza la conectivitatea pentru recunoasterea vorbirii si pentru conectivitatea "car to news" .

Tesla, totusi, continua sa mearga pe cont propriu. Cu ajutorul update-ului 8.1 (17.24.30), Tesla a modernizat nucleul sau Linux de la arhaica 2.6.36 la 4.4.35.

AGL nu este singurul grup care lucreaza pentru a integra Linux si masini. SmartDeviceLink (SDL) Consortium , care include Ford, Toyota, Mazda, Suzuki,  lucreaza pe Linux bazat pe software open-source pentru a obtine smartphone - uri si masini pentru a lucra impreuna fara probleme.

In acelasi timp, Google are propriul sistem Linux pentru masini: Android Auto . Google sustine acest lucru cu Open Automotive Alliance . Noi suporteri ai aliantei includ Acura, Audi, Cadillac, Ford, GMC, Honda, Hyundai precum si multi alti producatori de automobile.

Si nu doar masinile ruleaza pe Linux. Lyft , serviciul de partajare a rutelor , a folosit  Ubuntu din prima zi.

Kirkland (Lyft) a adaugat ca "producatorii de masini de top, precum Bosch si componentele Continental Auto , utilizeaza tot mai mult Ubuntu IoT in componentele lor".
Compania de dispozitive GPS "TomTom utilizeaza Ubuntu pe hardware-ul sau."

Deci, indiferent daca conduceti o masina, calatoriti intr-una sau lucrati la software-ul sau, Linux se afla in viitorul dvs.

FlorinM

Utilizator Linux - Solus OS, pasionat de calatorii.
  • | 2708 articole

Nici un comentariu inca. Fii primul!
  • powered by Verysign