Majoritatea vehiculelor autonome de astazi, inclusiv cele de la Volkswagen, BMW, Volvo, Uber si Google, se indreapta catre o tehnologie proprietara, deoarece companiile cauta sa fie primele care ofera o solutie de succes. Asta sa schimbat recent odata cu lansarea Apollo al lui Baidu .
Apollo este o platforma autonoma si autonoma, cu o arhitectura flexibila. Lansat in iulie 2017, Apollo a fost recent recunoscut de Black Duck ca fiind unul dintre Rookies din Open Source din 2018.
Apollo, un proiect open source (sub licenta Apache 2.0 ), isi propune sa devina "Androidul industriei auto". Dupa cum a descris Infoworld , "Apollo le ofera incepatorilor, producatorilor de vehicule si companiilor startup propriile autovehicule autonome fara povara reinventarii rotii".
Cum functioneaza platforma autonoma de conducere a Apollo Platformele autonome de conducere utilizeaza senzori de perceptie a obstacolelor bazate pe lidar si radar pentru a "vedea" in toate directiile in acelasi timp. Apollo poate sesiza vehiculele din fata vehiculului, poate sa-l urmeze la o anumita distanta, sa vada semafoare si sa ftreaca prin intersectii. De asemenea, poate detecta si clasifica obiecte, cum ar fi masinile, bicicletele si pietonii.
Apollo Scape - set de date, este cheia pentru solutie, si este, de asemenea, open source. 26 de seturi de date predefinite semantice clasifica cu exactitate ceea ce vede sistemul si modul in care acesta reactioneaza la mediul . Acest nivel de complexitate face ca Apollo Scape sa fie atat de atragator. Cu Apollo, Baidu a cautat sa mobilizeze comunitatile de inteligenta artificiala (AI) si a masinilor de invatare mecanica si a colaborat cu Berkeley DeepDrive pentru a ajuta la accelerarea procesului de cercetare. Misiunea lui Berkeley DeepDrive este de a imbina invatarea profunda cu perceptia automobilelor. De asemenea, aduce un numar mare de parteneri ai industriei catre Apollo, inclusiv Toyota, Hyundai, Ford, Nvidia si Honda.
Baidu este, de asemenea, un membru fondator al Fundatiei Linux LF Deep Learning Foundation , care sustine inovatia cu sursa deschisa in domeniul inteligentei artificiale, invatarii in masina si invatarii profunde.
Apollo's 1.0 lansat in iulie anul trecut a atras 50 de parteneri, iar versiunea 2.0 , lansata in ianuarie 2018, aproape ca sa dublat fata de 90 de parteneri din industrie, printre care Bosch, Daimler, Delphi, Ford, Hyundai, TomTom si altii. Baidu a colaborat cu Udacity pentru a dezvolta un curs de auto-conducere masini pentru oricine care ar dori sa afle mai multe despre tehnologie.
Daca doriti sa va implicati sau doar sa va uitati in proiectul Apollo, puteti sa accesati codul sursa, documentatia, si multe altele pe GitHub si chiar sa aflati cum sa va implicati in calitate de contribuitor .