Multumita lui Vulkan, 2D in Godot 4.0 va primi o accelerare, multe imbunatatiri interne si optimizari, pentru o experienta mai buna. Schimbarile in strategia de alocare a memoriei si simplificarea interna in logica apelurilor de tragere fac mult mai eficienta apelarea manuala a mii de functii draw () din apelul de apel _draw () al unui nod.
Multe dintre aceste imbunatatiri vor accelera si back-end-urile GLES3 si GLES2. Toate umbrele 2D si texturile luminoase utilizeaza un singur atlas, rezultând o performanta imbunatatita.
Si tot in Godot 4.0, a fost introdus noul tip de textura CanvasTexture . Acest nou tip de textura poate fi utilizat in orice nod sau resursa in loc de texturi obisnuite, permitând iluminare si umbrire 2D mai complexa.
2D aduce si posibilitatea de a avea lumini si umbre directionale 2D, datorita noului nod DirectionalLight2D.
Câmpurile de distanta semnate (sau SDF), sunt unul dintre noii algoritmi la moda in grafica 3D. Începând cu Godot 4.0, acestea sunt acceptate si pentru 2D.
Pentru viitor, Gilles Roudiere lucreaza la un nou sistem 2D tilemap si un editor care va depasi majoritatea limitarilor actuale.