Timp de doua decenii, cookie-urile (poate partea cea mai gresita a internetului) au fost punctul central al industriei publicitatii de pe web, in valori de multe miliarde de dolari. Amprentele digitale sunt dificil de oprit. Unul, daca nu cumva cel mai important dintre colosii industriei de publicitate on-line este Google.

Google doreste inlocuirea cookie-urilor cu o noua suita de tehnologii pentru anunturile web. Una din propunerile sale - Învatarea federata a cohortelor/Federated Learning of Cohorts (FLoC), este probabil cea mai ambitioasa, si potential cea mai daunatoare.

FLoC este menit sa fie o noua modalitate de a face ca browserul tau sa realizeze profilurile pe care le faceau urmaritori terti.

Iata cum:

- Reducerea/concentrarea activitatii tale recente de navigare intr-o eticheta comportamentala si apoi partajarea acesteia cu site-urile web si agentiile de publicitate.

- Tehnologia va evita riscurile de confidentialitate ale cookie-urilor , dar poate exacerba cele mai grave probleme de non-confidentialitate cu anunturile comportamentale, inclusiv discriminarea.

- Un browser cu FLoC activat ar colecta informatii despre obiceiurile de navigare ale utilizatorului sau, apoi ar folosi aceste informatii pentru a atribui utilizatorul unei „cohorte” sau unui grup. Browserul fiecarui utilizator va partaja un ID de cohorta, indicând grupului din care face parte, cu site-uri web si agenti de publicitate. Conform propunerii, cel putin câteva mii de utilizatori ar trebui sa apartina fiecarei cohorte.

Pe scurt: ID-ul FLoC va fi ca un rezumat succint al activitatii tale recente pe web.

Cohortele FLoC vor fi recalculate saptamânal, de fiecare data folosind date din navigarea saptamânii precedente. Acest lucru va face ca cohortele FLoC sa fie mai putin utile ca identificatori pe termen lung, dar arata modul in care utilizatorii se comporta in timp.

Google a promis ca marea majoritate a cohortelor FLoC vor cuprinde mii de utilizatori, astfel incât un singur ID de cohorta nu ar trebui sa te distinga de alte câteva mii de oameni.

Informatii ce pot fi expuse :

- Informatii specifice despre istoricul navigarii.
- Informatii generale despre date demografice sau interese.

Google testeaza FLoC pe utilizatorii Chrome din intreaga lume. Afla daca esti unul dintre ei aici.

Potrivit Google , studiul afecteaza in prezent 0,5% dintre utilizatorii din anumite regiuni, inclusiv Australia, Brazilia, Canada, India, Indonezia, Japonia, Mexic, Noua Zeelanda, Filipine si Statele Unite.

  • What is your reaction?
  • powered by Verysign
  • like gnulinux.ro
    Like
  • unmoved gnulinux.ro
    Unmoved
  • amused gnulinux.ro
    Amused
  • excited gnulinux.ro
    Excited
  • angry gnulinux.ro
    Angry
  • sad gnulinux.ro
    Sad
TENDINTA  |  EmmaDE4 under Debian 11 Bullseye
FlorinM                   gnulinux.ro
FlorinM
Utilizator Linux - Solus OS, pasionat de calatorii.
2509 articole
In context



  • Comment
  • powered by Verysign

Nici un comentariu inca. Fii primul!