Azi am impartasit un numar de decizii asociate Firefox OS, impreuna cu schimbari pentru Marketplace, foxfooding si procesul de inovare a produselor. Mai jos este e-mailul complet care a fost trimis.

Pentru mai multe informatii mai puteti vizita urmatoarele pagini wiki:

https://wiki.mozilla.org/Marketplace

https://wiki.mozilla.org/Connected_Devices/Participation2

Dragi mozillieni,

Scopul acestui e-mail este acela de a va impartasi urmarea celor anuntate de Ari Jaaksi, SVP Mozilla pentru Connected Devices (dispozitive conectate) la inceputul lui decembrie– o intentie de pivotare de la „Firefox OS” la „Connected Devices” si pentru a ne concentra pe explorarea inovatiilor in spatiul IoT (Internet of Things – Internetul Lucrurilor). Împartasim acestea din partea lui Ari si a grupului de conducere Connected Devices.

În special, exista câteva decizii pe care vrem sa le impartasim despre ce se va intâmpla in continuare. Vom detalia mai jos, dar sa incepem prin a fi foarte clari si directi despre 4 decizii care au fost luate:

Vom inceta dezvoltarea Firefox OS pentru smartphone-uri dupa lansarea versiunii 2.6.
Începând cu 29 martie 2016, Marketplace nu va mai accepta propuneri de aplicatii pentru Android, desktop si tableta, vom elimina toate aplicatiile care nu suporta Firefox OS. Aplicatiile Firefox OS vor mai fi acceptate pâna in 2017 (nu avem inca o data pâna la care nu vom mai accepta aceste aplicatii).
Echipa Connected Devices a testat un nou proces de inovare a produselor cu personalul angajat, 3 produse au trecut de prima „etapa” si multe altele sunt in desfasurare. Abordarea noastra in viitor este aceea de a avea mai multe inovatii diferite de produse in dezvoltare si speram sa deschidem un proces formal pentru participarea non-angajatilor din prima parte a anului.
Programul foxfooding va continua si se va concentra pe aceste noi inovatii pe produse (mai degraba decât imbunatatirea experientei pentru smartphone-uri). Ne asteptam ca dispozitivele Sony Z3C sa fie de folos in aceasta abordare, dar ne asteptam ca pâna la sfârsitul lunii martie sa detaliem mai precis acest program.

În mod evident, aceste decizii sunt substantiale. Motivul principal pentru care le luam este ca sa ne asiguram de faptul ca ne concentram energiile si resursele in aducerea puterii webului pentru IoT. Si sa ne amintim de ce facem asta: pasim intr-un spatiu captivant dar fragmentat pentru a ne asigura ca utilizatorii au drept de alegere prin solutii interoperabile si deschise si pentru a pleda pentru confidentialitatea datelor si securitate.

Sunt câteva oportunitati captivante pentru dumneavoastra pentru a modela urmatoarea faza a proiectului prin participare — am inceput sa detaliem câteva dintre acestea mai jos si va vom trimite mai multe detalii in zilele urmatoare.

Este posibil sa aveti intrebari sau gânduri pe care doriti sa le impartasiti dupa ce ati terminat de citit. Pentru aceasta, deschidem conversatia chiar aici pe Discourse si vom avea ore de discutii deschise in zilele urmatoare. Va rugam sa participati.

Iar acum, mai multe detalii…

Vom inceta dezvoltarea Firefox OS pentru smartphone-uri dupa lansarea versiunii 2.6

Prin munca a sute de contribuitori am facut un efort extraordinar si am creat o platforma impresionanta din Firefox OS. Totusi, dupa cum am anuntat in decembrie, circumstantele sistemelor de operare si a ecosistemelor de aplicatii multiple existente pe piata ne-au pus in postura de a recupera mereu un decalaj si nu au fost conditii pentru ca Mozilla sa câstige in batalia smartphone-urilor. Ne-am decis ca pentru a putea câstiga in noua strategie Connected Devices ca trebuie sa ne concentram eforturilor pe prototiparea viitorului si explorarea modului in care putem avea cel mai mare impact in IoT.

De aceea, anuntam planul nostru de a sfârsi suportul pentru smartphone-uri dupa lansarea versiunii Firefox OS 2.6. Aceasta inseamna ca Firefox OS pentru smartphone-uri nu va mai avea implicare din partea angajatilor Mozilla dupa luna mai.

Vom continua sa evaluam stiva tehnologica pentru a vedea cum se potrivesc cu noile proiecte ce reies in urma procesului de inovare (delineat mai jos). Desigur, Boot to Gecko (b2g) a fost intotdeauna si va ramâne un sistem de operare in sursa deschisa deschis contributiilor.

Încheiem aceasta sectiune cu sincere multumiri tuturor care au contribuit din inima pentru Firefox OS pentru smartphone-uri. Am adaugat mai bine de 30 de WebAPI-uri si am dovedit ca webul este suficient de flexibil pentru a suporta produse de la smartphone-uri la televizoare. Am invatat foarte multe despre cum sa fim parteneri cu alte organizatii si cum sa dezvoltam produse conforme cu valorile noastre intr-o piata hipercompetitiva. Toate acestea sunt un foarte bun punct de pornire pentru continuarea in faza urmatoare a Connected Devices.

Schimbari pentru Marketplace

Începând cu 29 martie 2016, Marketplace nu va mai accepta aplicatii pentru Android, desktop si tableta si va elimina toate aplicatiile care nu suporta Firefox OS. Vom continua sa acceptam aplicatii pentru Firefox OS pâna in 2017 (nu avem inca o data de la care nu vom mai accepta nici aceste aplicatii). Aplicatiile care merg momentan pentru desktop si android nu vor mai functiona pe aceste platforme deoarece Web Runtime (WebRT) va fi eliminat si nu va mai putea instala si lansa aplicatii. Vom continua sa permitem aplicatii si actualizari pentru aplicatii libere pentru telefoane Firefox OS si vor fi milioane de utilizatori existenti pe care ii vom sustine in continuare. Pentru mai multe informatii despre viitorul Marketplace vizitati acest link.

Procesul de inovatie pentru produse

Pe durata lunii trecute, echipa Connected Devices a testat un nou proces de inovatie pentru produse cu ajutorul angajatilor pentru a identifica programele pentru produse IoT pentru 2016.

Acest proces ne impinge sa ne gândim despre idei aflate la stadiul incipient ca si cum ar fi proiecte de startup-uri tehnologice in care echipe pledeaza pentru ideile lor si in care sa demonstreze propuneri de valoare pentru consumatori in cadrul tuturor punctelor de evaluare („porti”) din ciclul de dezvoltare. Aceasta va fi abordarea echipei de acum inainte.

Începând de azi, avem 3 proiecte care au trecut de prima poarta, inclusiv SmartTV, si mai sunt un numar de aproximativ 12 proiecte ce asteapta o evaluare. Puteti afla mai multe despre proiectul de inovatie pentru produse aici.

Speram sa deschidem acest proces formal de inovatie pentru participarea contribuitorilor neangajati in prima parte a anului. Partea dificila consta in modalitatea de abordare a proiectelor conduse de voluntari care nu trec de porti in procesul de dezvoltare si care trebuie dezangajate rapid. Daca sunteti interesati in conceperea acestui proces de inovatie pentru participarea voluntarilor, va rugam sa ne contactati.

Programul foxfooding va continua si se va concentra pe inovatiile produselor noi

Desantul nostru in spatiul Connected Devices va avea nevoie de un puternic sprijin din partea comunitatii pentru a avea succes, iar aceasta inseamna hacking si testare pentru produsele inovatoare ce vor rezulta din noile procese.

Aceasta inseamna ca programul de foxfooding se va extinde pentru a captiva membrii comunitatii devreme si des cu noile concepte de produse. Ne asteptam ca dispozitivele Sony Z3C din programul de foxfooding existent sa fie de folos in acest demers (deoarece contin deja senzorii necesari pentru spatiul IoT). Ne asteptam sa stabilim coordonatele acestui program pâna la sfârsitul lunii martie.

Începeti sa construiti viitorul de acum!

Posibilitatile, libertatea si potentialul spatiului dispozitivelor conectate il fac deosebit de captivant. Dorim sa permitem unui numar cât mai mare de oameni sa se implice! Programul de participare complet se afla in faza de conceptie si va fi dezvaluit in lunile urmatoare.

Între timp va fi initiat un fond de inovatii condus de voluntari initiat de consiliul Mozilla Reps. Acest fond este un experiment pentru urmatoarele trei luni si va oferi un proces usor si eficient pentru a oferi fonduri pentru proiecte mici care au scopul de a experimenta si prototipa cu idei inovative din spatiul dispozitivelor conectate. Puteti citi mai multe despre aceasta aici.

Întreaga conducere a programului Connected Devices apreciaza in mod deosebit ceea ce ati construit si realizat impreuna si pentru aceasta va oferim cele mai calde multumiri. Suntem foarte entuziasmati despre ce vom crea impreuna in viitor.

Am compilat o serie de informatii despre cum va puteti implica in Connected Devices aici.

Va rugam sa impartasiti aici toate intrebarile, preocuparile cu noi pe Discourse, unde vom posta des si va vom raspunde la intrebari. Mai puteti adresa intrebari direct pe e-mail lui John, George, Lucy sau Brian.

Privind inainte,

John Bernard. Director, Colaborare, Connected Devices

George Roter. Sef pe departamentul contribuitori de baza, Participare

Postarea originala este in limba engleza si a fost tradusa.

  • What is your reaction?
  • powered by Verysign
  • like gnulinux.ro
    Like
  • unmoved gnulinux.ro
    Unmoved
  • amused gnulinux.ro
    Amused
  • excited gnulinux.ro
    Excited
  • angry gnulinux.ro
    Angry
  • sad gnulinux.ro
    Sad
TENDINTA  |  Godot 2D engine receives improvements in version 4.0
FlorinM                   gnulinux.ro
FlorinM
Utilizator Linux - Solus OS, pasionat de calatorii.
1948 articole



  • Comment
  • powered by Verysign

Nici un comentariu inca. Fii primul!